Lijst om een foto maken

Vanalles om te leren omgaan met het programma...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jangske
Site Admin
Berichten: 1011
Lid geworden op: 14 jun 2017, 07:23

Lijst om een foto maken

Bericht door jangske » 16 jun 2017, 13:14

Er is een simpele manier om een lijst om een foto te zetten en daarbij gebruik te maken van een groot aantal lijst typen in Photoshop.

Afbeelding

Om deze foto wil ik een leuke lijst hebben en dat doe ik als volgt:
1. Open een foto in Photoshop
2. klik op de knop “rechthoekig selectiekader”(1) Afbeelding

Maak nu een selectie in de foto en geef een beetje aan hoe groot de lijst moet worden zoiets als dit:

Afbeelding

Klik nu binnen de selectie (1) op de rechter muisknop en kies voor selectie omkeren” (2)
Afbeelding Afbeelding

Nu zie je 2 kaders (3) om je foto verschijnen, dit geeft al aan hoe jouw lijst eruit komt te zien. Je kunt hem hier nog aanpassen door de selectie over te doen !

Afbeelding

Klik nu nog een keer met de rechter muisknop in de selectie en kies voor “Laag via kopieren”(4)

Afbeelding

Je ziet nu ook dat er in het “lagen scherm” een laag is bijgekomen (5)

Afbeelding

Nu 2x klik je op die nieuwe laag en gaat het scherm “Laagstijl” (6) open

Afbeelding

In dit scherm klik je op “Contour” (7) en op “Patroondekking” ( 8 ) dan zie je dit

Afbeelding

In het midden van het scherm kun je bij “Patroon” (9) kiezen welk patroon jouw lijst moet krijgen, door op het kleine “Dropdown Pijltje”(10) te klikken kom je in een zeer uitgebreide lijst met “Patronen” (11)

Afbeelding

Staan er bij jou maar 2 of 3 patronen in de lijst dan moet je op het “kleine pijltje” (12) klikken wat rechts bij de map staat; er gaat dan een menu open(13) en daar kun je bv kiezen voor “Patronen” (13)

Afbeelding

In het venster (14) dat vraagt om de huidige patronen te vervangen door de patronen uit de map Patronen, klik je op “JA” (14)

Afbeelding

Ik laat hieronder de foto zien met verschillende patronen, dan krijg je een beetje idee wat je er allemaal mee kunt doen.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Veel plezier ermee en lekker experimenteren, voor het best resultaat !!
Nog veel plezier op deze site...

Plaats reactie