Foto's versturen per e-mail

Vanalles om te leren omgaan met het programma...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jangske
Site Admin
Berichten: 1011
Lid geworden op: 14 jun 2017, 07:23

Foto's versturen per e-mail

Bericht door jangske » 16 jun 2017, 13:05

Als je foto’s wilt versturen per e-mail is er één ding belangrijk : de Afbeeldinggrootte.
"Hoe ziet de ontvanger de foto op zijn scherm".
In Photoshop heb ik een foto op mijn scherm geplaatst die ik wil versturen, maar hoe zou de ontvanger deze foto op zijn/haar scherm zien?

Afbeelding

Deze foto is 5,47 MB (is een zware foto) en als je wilt weten hoe de ontvanger deze foto op het scherm ziet dan doe je het volgende:
Klik op “Weergave” en kies “Werkelijke pixels"

Afbeelding

Dan zie je dit:

Afbeelding

De foto is veel te groot voor het beeldscherm en je moet met de schuifbalken rechts (1) en onder (2) gaan schuiven om alles van de foto te kunnen zien ! Dat is dus niet de bedoeling.
Klik in Photoshop op “Venster” – “Navigator” dan zie je dit rechts op je scherm.
Het rood omkaderde vlak (1) is wat je nu op je scherm ziet, dus maar een stukje van de hele foto! Door dat kader te verplaatsen kun je dus een ander “stukje” foto bekijken probeer maar.
Onder aan het navigatorvenstertje zien we een schuifbalkje (2) en links daarvan de weergave
in % (3).

Afbeelding

We gaan nu het schuifbalkje (1) naar links schuiven tot we de hele foto op het schermpje zien en we in het percentagevenster ± 33,20 % zien staan (2), kijk maar:

Afbeelding

Nu zie je ook geen rood kader meer op het plaatje in het navigatorscherm ! We hebben de foto dus uitgezoomd tot 33,29% (of zoiets) Nu gaan we de afbeelding op die werkelijke grootte aanpassen en dat gaat als volgt.

Klik in Photoshop op “Afbeelding” en kies “Afbeeldinggrootte”.
Het dialoogvenster "Afbeeldingsgrootte" opent.
Verander nu pixels in procenten en vul het percentage in dat onder je Navigator weergave stond, dus zoiets als 33,39 %

Afbeelding

Klik nu op OK dan zie je dit !!

Afbeelding

Je hoeft niet te schrikken want dit is de ZOOM weergave van de foto!
Klik nu nog een keer op “Weergave” – “Werkelijke Pixels”, dan zie je een perfecte foto op je scherm staan.

Afbeelding
Nog veel plezier op deze site...

Plaats reactie