Zet eens iemand in een splashy lijst

Oefening baart kunst...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jangske
Site Admin
Berichten: 1011
Lid geworden op: 14 jun 2017, 07:23

Zet eens iemand in een splashy lijst

Bericht door jangske » 28 jun 2017, 18:30

Dit gaat het worden:

Afbeelding




Voorbereiding:

- Haal even het volgende bestand binnen en pak het uit: https://onedrive.live.com/embed?cid=7AF ... mWwwCLwIgE
- Zoek een mooie portretfoto op het net of gebruik er eentje uit je eigen collectie.
- Ik heb deze gebruikt:

Afbeelding



We gaan aan de slag:

- Maak een nieuw bestand afhankelijk van de grootte die je wilt afdrukken (in mijn geval een A4-tje).
- Open het splash-bestand dat je wilt gebruiken, kopiëer dit en plak het als nieuwe laag op je nieuw bestand.
- Pas met het selectiegereedschap (K) de grootte aan tot je blad mooi gevuld is.

Afbeelding

- Je splash-bestand mag gesloten worden en je portretfoto mag je openen.
- Kopiëer deze en plak 'm als nieuwe laag op je nieuw bestand.(Mag dan ook weer gesloten worden).

Afbeelding

- Sleep de laag van de foto onder die van het splash-bestand.
- Pas aan met je selectiegereedschap (K) en zet desnoods op z'n plaats (Ik heb geluk en hoef niets te veranderen).

Afbeelding

- Kies met je pipetje een lichte kleur uit je prtretfoto, of een kleur naar keuze en vul daarmee de onderste rasterlaag (Zorg dan alle lagen gebruiken is uitgevinkt).

Afbeelding

- Ga naar je laag van je portretfoto en kloon bij waar je nodig vindt.
- Neem nu je gummetje en gum weg wat buiten je splash-element valt.

Afbeelding

- Om een beetje diepte te creëren heb ik nog een slagschaduw toegevoegd aan het splash-element.

Afbeelding

- Wil je nog enkele spetters verwijderen, voeg dan het splash-element samen met z'n slagschaduw en verwijder met het gummetje...
En klaar is Kees

Afbeelding


Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Nog veel plezier op deze site...

Plaats reactie