Welkom

Oefening baart kunst...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jangske
Site Admin
Berichten: 1011
Lid geworden op: 14 jun 2017, 07:23

Welkom

Bericht door jangske » 15 jun 2017, 20:42

Afbeelding


Hiervoor hebben we de onderstaande tube nodig:

Afbeelding
(even rechtsklikken en opslaan als)


Werkwijze:

  1. Open een transparant vel van 300 bij 300, voeg een rand van 10 pixels toe selecteer vul met een lichte kleur uit een tube die je wilt gaan gebruiken of de tube die ik erbij lever.
  2. 3D effect afschuining naar binnen zie plaatje, deze afschuining gaan we de rest van de les gebruiken.

    Afbeelding
  3. Laat de selectie staan, ga naar bewerken kopiëren, plakken als nieuwe afbeelding.
  4. Open een nieuwe transparante afbeelding, nu van 500 bij 500 pixels.
  5. Kopieer nu het nieuwe frame wat je net gemaakt hebt, zet dat als nieuwe laag op transparante afbeelding.
  6. Plak nu de tube die je wilt gaan gebruiken als nieuwe laag, zet hem mooi in het frame.
  7. Activeer de wisser en haal het piepkleine stukje van de tube naast de arm weg, instelling wisser vorm rond, grote 9, hardheid 0, stap 15, dichtheid 73, dikte 100, rotatie 0, dekking 52, dit is alleen van toepassing als je mijn tube gebruikt.
  8. Voeg zichtbare lagen samen, 3D effect slagschaduw instelling verticaal 17, horizontaal 13, dekking 6, onscherpte 3.
  9. Kopieer deze afbeelding plak het als nieuwe afbeelding, nu zou je hem gelijk als tube op kunnen slaan, dat is wat ik gedaan heb.
  10. Open een nieuwe transparante afbeelding, plak hier je net gemaakte tube op.
  11. Activeer je schrijfgereedschap, ik heb lettertype Matura MT Script Capitals gebruikt, instelling grootte op 48, zwevend en antialias aangevinkt.
  12. Zet welkom op een plaats waar je het zelf mooi vind, 2D effect afschuining naar binnen als eerder in deze les, slagschaduw instelling verticaal en horizontaal op 1, dekking op 100, onscherpte op 0.
  13. Kopieer deze afbeelding plak het als nieuwe afbeelding, sla het op als een png-bestand

Nog veel plezier op deze site...

Plaats reactie