Bestandslocaties

Allerlei nuttige uitleg over het programma...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jangske
Site Admin
Berichten: 1011
Lid geworden op: 14 jun 2017, 07:23

Bestandslocaties

Bericht door jangske » 14 jun 2017, 18:36

  1. Activeer PSP X2.
  2. Bestand - Voorkeuren - Bestandslocaties: een overzicht van de mappen waarin bij voorbeeld penselen, plaatjespenselen, etc. zich bevinden:

    Afbeelding


    1. Op deze manier kunnen we zien waar veel zaken zijn opgeborgen, zoals scripts, plaatjespenselen, patronen, verlopen, penselen etc.
      in deze nieuwe versie van PSP hebben deze mappen geen specifieke namen, maar heten ze Corel_01 etc.
    2. Nieuw aangemaakte bestanden, bijv. penselen, kunnen ook worden opgeborgen in de map Mijn documenten\Mijn PSPPX2-bestanden/penselen. Deze map is aangemaakt tijdens de installatie.
    3. Opslaan naar: hier wordt aangegeven waarheen wordt opgeslagen.
  3. Om de inhoud van de hierboven genoemde Corel_01 etc. mappen te weten te komen, bekijken we het volgende bestand:
    Afbeelding in:

    C:\Program Files\Corel\Corel Paint Shop Pro Photo X2\Languages\NL.

    • Open het bestand in kladblok en de inhoud van iedere map (en alle submappen) wordt vermeld; bij voorbeeld:

      Corel_01>Penselen
      Corel_02>Bump-toewijzingen
      Corel_03>Vervormingstoewijzingen
      Corel_04>Verplaatsingstoewijzingen
      Corel_05>Omgevingstoewijzingen
      Corel_06>Verlopen
      Corel_07>Maskers
      Corel_08>Patronen
      Corel_09>Fotolijsten
      Corel_10>Plaatjespenselen
      Corel_11>Basisvormen
      Corel_12>Selecties
      Corel_13>Aangepaste lijnstijlen
      Corel_14>Stalen
      Corel_15>Texturen
      Corel_16>Mengerpagina's
      etc. de submappen
  4. Bestandslocatie voor Insteekfilters:

    Afbeelding


    1. Zelfstandig geïnstalleerde filters, zoals bij voorbeeld de Nikon Color Efex, moeten toegevoegd worden via Bestandslocaties om te worden geactiveerd binnen PSP X2.
    2. Maak een nieuwe map aan buiten Mijn Documenten en buiten Program Files, om bij een eventuele herinstallatie van PXP X2 de (vaak moeizaam) verzamelde filters/plugins niet kwijt te raken.

Nog veel plezier op deze site...

Plaats reactie