Spirograaf

Oefening baart kunst...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jangske
Site Admin
Berichten: 1011
Lid geworden op: 14 jun 2017, 07:23

Spirograaf

Bericht door jangske » 16 jun 2017, 19:18

Hier leg ik julie uit hoe je een spirograaf tekent in Photoshop.
Deze oefening is geldig voor elke versie.

  • We beginnen met het maken van een nieuw document, in dit voorbeeld is dit 500X500 pixels, maar hiermee doe je wat je wil.
    Het volgende wat we doen is de lijn of lijnen tekenen, waarmee we onze spirograaf willen samenstellen.
    Ik heb niet veel zin vandaag iets te tekenen, dus laat ik Photoshop voor mij het werk doen.
    Ik selecteer het gereedschap "Veelhoek" (1), stel de opties 3 zijden in (2) en de optie afgeronde hoeken (3).
    Vervolgens teken ik een afgeronde driehoek (4).

    Afbeelding

  • Stel de vulling van deze laag in als 0% (1).
    Dan verdwijnt alles (2).
    Dubbelklik deze laag (3).

    Afbeelding

  • In het venster dat opent selecteer je de stijl "Lijn", en geef je een "grootte" in van 1 pixel.
    Klik de knop OK.

    Afbeelding

  • Dan hebben we het volgende.

    Afbeelding

  • Klik de sneltoetscobinatie Ctrl + Alt + T op je toetsenbord.
    Verplaats het middelpunt van de vorm, op de plaats waar je deze vorm wil roteren.

    Afbeelding

  • Plaats de cursor over een hoekblokje, en wanneer deze wijzigt in een gebogen pijltje, klik en sleep je de vorm in een gewenste hoek.
    Eventueel kan je hiervoor ook de graden instellen in de optiebalk.
    Klik Enter wanneer je tevreden bent.

    Afbeelding

  • Klik vervolgens de sneltoetscombinatie Ctrl + Shift + Alt + T op je toetsenbord.
    Dit zal de laatste handelingen, dus het draaien van de vorm, en de nieuwe vorm op een eigen laag plaatsen, herhalen.
    Herhaal deze sneltoetscombinatie tot je het gewenste spirograaf hebt bereikt.

    Afbeelding


En met wat inspiratie kun je wel iets leuks maken.

Afbeelding
Nog veel plezier op deze site...

Plaats reactie