Touw maken

Oefening baart kunst...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jangske
Site Admin
Berichten: 1011
Lid geworden op: 14 jun 2017, 07:23

Touw maken

Bericht door jangske » 16 jun 2017, 19:05

In deze oefening gaan we een touw maken in Photoshop


Maak eerst een nieuw blad aan met CTRL + N en stel de breedte en hoogte in op 800 pixels

Afbeelding

Kopieer deze laag door CTRL + J te klikken.
Selecteer de laag zonder het sleuteltje zorg dat de kleuren zwart en wit zijn ingesteld. Afbeelding
Nu gaan we naar filters en selecteer het filter SCHETS en vervolgens HALFTOONTRASTER

Afbeelding

Hier geven we de instellingen als volgt in grootte 4 en contrast 1 en patroon op lijn en klik op OK.

Afbeelding

Draai nu je blad met CTRL + T zoals hier afgebeeld en dubbel klik om deze transformatie te accepteren.
Nu gaan we weer naar filters en kiezen RUIS en stel deze als volgt in;
hoeveelheid 50% , Gaussiaans en monochromatisch en klik op OK

Afbeelding

Selecteer nu met het rechthoekig selectie kader een horizontaal vlak in je tekening.

Afbeelding

Kopieer deze selectie door CTRL + V in te toetsen.

Hierna toetsen we CTRL + J in en er ontstaat een nieuwe laag met deze selectie.
Kopieer de laag nogmaals met CTRL + J.
Je kunt nu de laag 1 verwijderen door deze laag te selecteren en naar het prullenbakje te slepen rechtsonderdaan het tabblad lagen.
Selecteer nu laag 2 en vink het oogje voor deze laag uit zodat deze tijdelijk niet zichtbaar is.
Nu selecteren we laag 2 kopie (of hoe je hem hebt genoemd)
Ga naar filters VERVORM en kies vervolgens POOLCOöRDINATEN

Afbeelding

Stel deze als volgt in

Afbeelding

Nu gaan we deze cirkel een slagschaduw geven aan de binnenkant

Afbeelding

Stel de schaduw als volgt in en klik op OK

Afbeelding

Nu gaan we deze laag met CTRL + T vervormen zodat we en wat meer liggende cirkel krijgen dubbel klikken om de vorm te accepteren.

Afbeelding

Kopieer nu een aantal keer deze laag met CTRL + J (ik heb hem 4x gekopieerd).

Afbeelding

Nu gaan we de lagen wat verschuiven zodat we de vijf lagen zien liggen ik heb 1 voorbeeld gegeven maar voor de andere lagen werkt het identiek.

Afbeelding

Dit is het resultaat als je allen lagen wat verplaatst hebt.

Afbeelding

Selecteer nu de lagen in het tabblad lagen door de SHIFT in gedrukt te houden en de lagen te selecteren door er met de muis op te klikken.

Afbeelding

Druk nadat alle lagen geselecteerd zijn op de rechtermuis knop en kies voor lagen samenvoegen.
Nu hebben we nog de laag 2 (in mijn bestand) nodig selecteer deze laag door deze aan te klikken met je muis in het vakje waar geen oogje staat.
Vink nu laag 3 kopie5 (in mijn bestand) even het oog je uit.
Selecteer laag 2
We gaan deze laag draaien door bij bewerken vrije transformatie te kiezen en vervolgens kiezen we voor roteren 90 graden linksom. En dubbel klik met de muis als dit gedaan is om de wijziging te accepteren.

Afbeelding

We gaan nu weer naar filters en openen het filter vervorm

Afbeelding

Je komt nu in het volgende scherm van het filter (schuin)

Afbeelding

Nu klik je met je muis (linkermuisknop en deze vasthouden) op de verticale gesloten lijn en trek deze naar rechts (als je akkoord bent met de wijziging in de lijn laat je de muisknop los) ik heb als eerste de horizontale stippellijn als selectie punt genomen en doe ditzelfde nogmaals op de laatste gestippelde horizontale lijn en rek deze naar links.

Afbeelding

Nu gaan we het touw op dikte brengen door CTRL + T in te toetsen en de selectie naar de gewenste dikt e te brengen. Zorg nu dat deze laag als bovenste laag komt te liggen in het tabblad lagen door met je linkermuis knop op de laag te klikken en deze boven de onderste lagen te slepen in het tabblad lagen, laat nu de muis los.

Afbeelding

Verplaats nu met het verplaats tool Afbeelding dit stukje koord zodat het mooi aansluit op de ringen.

Nu gaan we de lagen weer samenvoegen door beide lagen met de SHIFT toets ingedrukt te houden als we de lagen aanklikken met de muis en dan loslaten en vervolgens met de rechtermuis knop ingedrukt samenvoegen selecteren.
Selecteer nu het vectormasker kader onderaan het tab met de lagen en stel door voorgrond kleur in op zwart. Ga nu met een kwast over de delen die je wil wissen van het verticale koord.

Afbeelding

Nu gaan we het koord nog wat kleur geven selecteer afbeeldingen en daarna aanpassingen en vervolgens kleurbalans. Speel wat met de schuifbalken totdat u uw gewenste kleur heeft en klik op OK Ik heb de volgende instellingen gebruikt.

Afbeelding
Nog veel plezier op deze site...

Plaats reactie