Make-up

Oefening baart kunst...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jangske
Site Admin
Berichten: 1011
Lid geworden op: 14 jun 2017, 07:23

Make-up

Bericht door jangske » 16 jun 2017, 18:57

In deze oefening toon ik je een manier om make-up aan te brengen op een gezicht.

Hiervoor gaan we de volgende foto gebruiken:

Afbeelding
even rechtsklikken en opslaan als...



Oogleden
We openen de foto en zoomen in op het oog.
Vervolgens klikken we de knop "Nieuwe laag maken" (1) en geven deze de naam "Oogleden" (2).
We stellen de overvloeimodus van deze laag in op "kleur" (3) en stellen de voorgrondkleur in met de kleur die je wenst te gebruiken (4). In dit voorbeeld gebruik ik R 5, G 90, B 45.
Selecteer vervolgens het gereedschap "Penseel" (5).
Stel de "Hardheid" van het penseel in op 0%. Dit geeft een zachte rand bij het tekenen.

Afbeelding

Teken vervolgens met het penseel over het ooglid(1).
Kleur je buiten de lijntjes kun je het gummetje (2) gebruiken om het overtollige weg te gummen.
Hetzelfde doen we voor het andere oog.

Afbeelding

Wijzig de hardheid van de kleur naar jouw voorkeur door de dekking van de laag aan te passen.
Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van harde kleuren, dus voor mij is 35% dekking voldoende.

Afbeelding

Oogschaduw
Vervolgens gaan we wat oogschaduw aanbrengen.
Klik de knop "Nieuwe laag maken" in het deelvenster "Lagen", geef deze de naam "Oogschaduw" (1), en teken boven de oogleden (2). Wens jij hiervoor een andere kleur te gebruiken, hiermee doe je wat je wil natuurlijk.

Afbeelding

Klik vervolgens de knop "Filter" in de menubalk, kies "Vervagen" in het drop-downmenu, en klik "Gaussiaans vervagen".
Geef een straal in voor het vervagen. 50 pixels lijkt me in dit voorbeeld voldoende, maar hiermee doe je wat je wil natuurlijk.

Afbeelding

Verwijder de vervaagde kleur, die meer dan waarschijnlijk de wenkbrouwen overvloeit, met het gummetje (1). Stel de dekking van het gummetje in op 20 à 30% (2) zodat de overgang van kleur met gezicht vloeiend blijft.
Stel de overvloeimosdus van de laag in op "Vermenigvuldigen", en wijzig eventueel de dekking van de laag naar je eigen goesting (3). 80% lijkt mij voldoende.

Afbeelding

Blush
Vervolgens gaan we nog wat blush toevoegen
Stel de voorgrondkleur in op een donkerbruin tintje (1).
Als voorbeeld heb ik gekozen voor R117 B66 G27.

Teken met het penseel in de foto waar je de blush wil toevoegen (2).

Afbeelding

Klik vervolgens de knop "Filter" in de menubalk, kies vervagen in het drop-downmenu, en klik "Gaussiaans vervagen".
Geef de gewenste straal in , ik heb gekozen voor 70 pixels.
Klik OK.

Afbeelding

Lippen
En tensloote gaan we de lippen een beetje meer kleur geven.
We voegen een nieuwe laag toe (1), geven deze de naam "Lippen" en stellen hiervan de overvloeimodus in op "Bedekken" (2).
We stellen de voorgondkleur in met een donkerrood kleurtje, als voorbeeld neem ik R 150, G 2, B 2 (3).
Selecteer het penseel, en kleur de lippen (4).

Afbeelding

Voor mij is dit allemaal een beetje te rood, dus verminder ik de dekking van deze laag naar 22%.
Hiermee doe je wat je wil natuurlijk.

Afbeelding

Resultaat

Afbeelding
Nog veel plezier op deze site...

Plaats reactie